Algemene verkoopvoorwaarden

DEEL 1: ALGEMENE VOORWAARDEN VOOR HET HUREN VAN DE INRICHTING


ARTIKEL 1: ALGEMENE BEPALINGEN

De reservering is overeengekomen met de verhuurders François en Evelyne BROGNIET

· Woonadres (van verhuurders): Rue de Bruyère 102, 5300 Andenne

· Telefoon: +32 473 71 07 65

· E-mailadres: lagrangedebonneville@gmail.com

· Bankrekening (van verhuurders): IBAN BE49 3771 0422 9971

· BTW-nummer (indien van toepassing): BE0716 733 394


Het contract is een toeristische huurovereenkomst. De huurperiode is een essentiële voorwaarde, zonder welke het contract niet zou zijn gesloten. De huurder mag zich niet in de gehuurde woning vestigen.


De accommodatie beschikt over accommodatie voor een capaciteit van respectievelijk 2 personen.

Details van de accommodatie ""La Grange de Bonneville"": Rue de Bruyère 102, 5300 Andenne; capaciteit van 2 personen


De huurder is verplicht de in de huurovereenkomst vermelde maximale capaciteit te respecteren. Elke overtreding van deze clausule kan leiden tot onmiddellijke beëindiging van de overeenkomst, op kosten van de huurder, waarbij de huurprijs definitief door de verhuurder wordt verworven.


De huurder dient op de aangegeven dag en tijd te arriveren. Bij late of vertraagde aankomst dient de huurder de verhuurder hiervan op de hoogte te stellen.


ARTIKEL 2: ALGEMENE VOORWAARDEN VOOR HET SLUITEN VAN HET CONTRACT

Het volledige verblijf dient bij aankomst te worden betaald. Bij niet-betaling behoudt de verhuurder zich het recht voor om de bij de boeking verstrekte bankpas te debiteren of de overeenkomst te annuleren conform de bij de boeking geaccepteerde annuleringsvoorwaarden.


Tenzij anders vermeld in de gereserveerde aanbieding, is bij de prijs van het verblijf niet inbegrepen:

· Ontbijt: € 20,00/persoon

 

ARTIKEL 3: SOLIDARITEIT

Indien er sprake is van meerdere huurders, is degene die de reservering heeft gemaakt, aansprakelijk voor de schulden en vorderingen van alle huurders.


ARTIKEL 4: TE LAAT BETALEN

Indien de verhuurder de betalingen niet binnen de gestelde termijn ontvangt, kan hij de huur annuleren per aangetekende brief of e-mail binnen 2 dagen na de geplande betalingsdatum.

Deze clausule is niet van toepassing op late boekingen.


Voor elk bedrag dat door de huurder verschuldigd is en niet binnen 2 dagen na de vervaldatum is betaald, wordt van rechtswege en zonder voorafgaande ingebrekestelling, ten gunste van de verhuurder rente gerekend tegen het wettelijk tarief per maand, te rekenen vanaf de vervaldatum. De rente van een begonnen maand wordt berekend over de gehele maand.


ARTIKEL 5: ANNULERINGEN – VOORTIJDIG VERTREK – NO-SHOW


a) Annulering door de huurder

Elke annulering dient per aangetekende brief of e-mail te worden meegedeeld aan de verhuurder.

De annuleringsvoorwaarden zoals vastgelegd in het elektronische bestelformulier (voucher) zijn van toepassing.


In geval van overmacht (of overmacht) voor een van beide partijen:


1. De datum van uitvoering van het contract wordt uitgesteld tot een latere datum die in onderling overleg tussen partijen wordt overeengekomen (voucher ter waarde van het bedrag van de reservering, af te trekken bij een toekomstig verblijf).

Indien binnen 18 maanden geen overeenstemming is bereikt, worden de betaalde bedragen volledig aan de huurder terugbetaald.


2. De overeenkomst wordt ontbonden door overeenstemming tussen beide partijen en alle reeds door de verhuurder ontvangen bedragen worden aan de huurder terugbetaald.


b) Annulering door de verhuurder

Elke annulering dient per aangetekende brief of e-mail te worden meegedeeld aan de huurder.

De annuleringsvoorwaarden zoals vastgelegd in het elektronische bestelformulier (voucher) zijn van toepassing.


In geval van overmacht (of overmacht) voor een van beide partijen:


1. De datum van uitvoering van het contract wordt uitgesteld tot een latere datum die in onderling overleg tussen partijen wordt overeengekomen (voucher ter waarde van het bedrag van de reservering, af te trekken bij een toekomstig verblijf).

Indien binnen 18 maanden geen overeenstemming is bereikt, worden de betaalde bedragen volledig aan de huurder terugbetaald.


2. De overeenkomst wordt ontbonden door overeenstemming tussen beide partijen en alle reeds door de verhuurder ontvangen bedragen worden aan de huurder terugbetaald.


c) Voortijdig vertrek

Het vroegtijdig vertrek van de huurder geeft geen aanleiding tot enige terugbetaling, zelfs niet gedeeltelijk, van de verblijfskosten.


d) Niet verschijnen van de huurder

Indien de huurder niet binnen 24 uur na de in het contract vermelde aankomstdatum verschijnt:

· de reservering wordt automatisch nietig;

· de betalingen blijven verworven door de verhuurder, die zich het recht voorbehoudt het resterende bedrag bij de huurder op te eisen;

· de verhuurder over zijn onroerend goed kan beschikken.


ARTIKEL 6: VERANTWOORDELIJKHEDEN – VERZEKERING

 

a) Brandverzekering

De huurder dient een brandverzekering (vakantie) af te sluiten voor alle schade die hij aan het gebouw en het gehuurde meubilair toebrengt.


De huurder verklaart, na controle, voor deze risico's gedekt te zijn door zijn persoonlijke brandverzekering (vakantieverzekering).


In geval van een inbreuk verbindt de huurder zich ertoe een contract af te sluiten dat dit risico dekt.


b) Aansprakelijkheidsverzekering voor gezinnen (privéleven)

De huurder verklaart dat hij een verzekering Burgerlijke Aansprakelijkheid Familie (privéleven) heeft.


In geval van een inbreuk verbindt de huurder zich ertoe een contract af te sluiten dat dit risico dekt.

 

ARTIKEL 7: HUISDIEREN

Huisdieren zijn niet toegestaan. Bij niet-naleving van deze regel heeft de verhuurder het recht de huurder de toegang tot zijn accommodatie te weigeren. Weigering kan in geen geval worden beschouwd als een wijziging of verbreking van de overeenkomst op initiatief van de verhuurder. Er kan dus geen restitutie worden verleend bij vertrek van de huurder.


ARTIKEL 8: GEBRUIK EN BEZETTING VAN DE RUIMTES

De huurder verplicht zich ertoe zich respectvol te gedragen ten opzichte van de bewoners en het milieu in het algemeen (fauna, flora, diverse voorzieningen, etc.). Hij gebruikt het gehuurde overeenkomstig het beoogde doel en als een voorzichtig en verantwoordelijk persoon.


De huurder moet het gehuurde in dezelfde staat teruggeven als waarin hij het heeft ontvangen. Hij is aansprakelijk voor verlies of schade jegens de verhuurder.


Uitbundige feesten zoals studentenfeesten, pantyverbrandingen, dansfeesten e.d. zijn niet toegestaan.


ARTIKEL 9: KLACHTEN

Eventuele klachten dienen binnen 8 dagen na afloop van het verblijf per aangetekende brief of e-mail aan de verhuurder te worden gericht, met bijgevoegde bewijsstukken.


Indien partijen niet tot overeenstemming komen, zijn enkel de rechtbanken van het gerechtelijk arrondissement van de plaats waar de accommodatie zich bevindt, bevoegd.

 

ARTIKEL 10: REIZIGERSCONTROLE

De verhuurder heeft het recht om de identiteit van alle bewoners van de accommodatie te controleren en vast te leggen conform de wet van 2007. De huurder dient een geldig identiteitsbewijs (identiteitskaart of paspoort) te tonen.


ARTIKEL 11: AANVAARDING VAN DE ALGEMENE VOORWAARDEN

Tenzij uitdrukkelijk anders is bepaald, wordt ervan uitgegaan dat de huurder kennis heeft genomen van deze voorwaarden en alle clausules ervan heeft geaccepteerd uiterlijk op het moment van de online boeking, bij de betaling van de aanbetaling en/of het saldo voor het verblijf of bij het betrekken van de accommodatie.



DEEL 2: ALGEMENE VOORWAARDEN VOOR ONLINE VERKOOP VIA DE ORC


ARTIKEL 1: DOEL

Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle onlinereserveringen die bij onze vestiging LA GRANGE DE BONNEVILLE worden gemaakt met behulp van de Regionale Marketingtool (ORC).

De klant erkent deze algemene voorwaarden te hebben gelezen en geaccepteerd. Reserveren is niet mogelijk zonder de instemming van de klant. De klant heeft de mogelijkheid deze algemene voorwaarden op te slaan en af te drukken.


ARTIKEL 2: AANBIEDINGEN

Al onze advertenties, webpagina's en aanbiedingen worden te goeder trouw opgesteld en zijn gebaseerd op de beschikbare gegevens. Kaarten, foto's en illustraties dienen uitsluitend ter informatie en zijn niet bindend. Ze kunnen worden gewijzigd voordat de boeking definitief is. De klant machtigt ons om eventuele kennelijke materiële fouten in de door ons verstrekte informatie te corrigeren.


ARTIKEL 3: PRIJS

De prijzen die op het moment van boeken worden weergegeven, vertegenwoordigen de totale prijs van de verkochte dienst, inclusief belastingen, toeslagen en andere kosten. Eventuele extra kosten worden duidelijk aangegeven voordat de dienst wordt geboekt.


De klant machtigt ons om kennelijke prijsfouten te corrigeren.


ARTIKEL 4: VOORBEHOUD

De klant kiest de diensten die op de regionale marketingtool worden aangeboden. Hij erkent kennis te hebben genomen van de aard, de bestemming en de boekingsvoorwaarden van de diensten die beschikbaar zijn op de boekingstool en de nodige en/of aanvullende informatie te hebben opgevraagd en verkregen om zijn boeking met volledige kennis van zaken te kunnen maken. De klant is als enige verantwoordelijk voor zijn keuze van de diensten en de geschiktheid ervan voor zijn behoeften; wij kunnen hiervoor niet aansprakelijk worden gesteld. De reservering wordt aan het einde van het boekingsproces als geaccepteerd door de klant beschouwd.


ARTIKEL 5: RESERVERINGSPROCES

Reserveringen door de klant worden gemaakt via het elektronische reserveringsformulier dat online toegankelijk is via de reserveringstool. De reservering wordt geacht te zijn gemaakt na ontvangst van het reserveringsformulier. De klant verbindt zich ertoe om vóór elke reservering alle voor de reservering benodigde informatie in te vullen. De klant verklaart de juistheid en juistheid van de verstrekte informatie. Zodra de definitieve keuze van de te reserveren diensten is gemaakt, omvat de reserveringsprocedure de volgende stappen tot aan de validatie: het invoeren van de bankkaart in geval van een verzoek om garantie of vooruitbetaling, het raadplegen en accepteren van de algemene verkoopvoorwaarden met betrekking tot de dienst(en) en, ten slotte, het valideren van de reservering door de klant.


ARTIKEL 6: BEVESTIGING VAN ONTVANGST VAN DE RESERVERING

De boekingstool bevestigt de ontvangst van de boeking van de klant en bevestigt deze onverwijld per e-mail. De boekingsbevestiging per e-mail vat het contractaanbod, de geboekte diensten, de prijzen, de verkoopvoorwaarden met betrekking tot het gekozen tarief, de door de klant geaccepteerde voorwaarden, de datum van de boeking en het adres van de accommodatie waar de klant zijn klachten kan indienen, samen.


ARTIKEL 7: HERROEPINGSRECHT

Er wordt aan herinnerd dat, overeenkomstig artikel VI.53 van het Belgische Wetboek van Economisch Recht, de klant geen herroepingsrecht heeft in geval van een reservering indien de overeenkomst een bepaalde datum of periode van uitvoering voorziet:

- accommodatie anders dan voor woondoeleinden (bijvoorbeeld vakantieaccommodatie),

- van vervoer,

- autoverhuur,

- horeca en diensten met betrekking tot vrijetijdsbesteding.


ARTIKEL 8: RESPECT VOOR PRIVACY

Wij verzamelen uw gegevens overeenkomstig de Algemene Verordening Gegevensbescherming (2016/679) (""AVG"").


De persoonsgegevens die u ons verstrekt, zijn noodzakelijk voor de verwerking van uw reservering en zijn essentieel voor het beheer en de levering van diensten (artikel 6.1.b van de bovengenoemde Verordening). Voor deze doeleinden kunnen uw gegevens worden doorgegeven aan onze partners, waaronder Elloha.com, dat de reserveringstool beheert, online betalingsaanbieders en aanbieders gevestigd in derde landen. Met name bij online betalingen moeten de bankgegevens van de klant door de betalingsaanbieder worden doorgegeven aan de bank van de vestiging voor de uitvoering van het reserveringscontract. Wij maken uitsluitend gebruik van partners die een beschermingsniveau garanderen dat voldoet aan de beginselen van de AVG.


Met uw toestemming kunnen uw gegevens ook door ons worden gebruikt om u onze promotionele of commerciële aanbiedingen per e-mail of per post te sturen.


Wij bewaren uw gegevens gedurende een periode van 3 jaar na het laatste contact (e-mail, reservering, etc.).


Als persoon wiens gegevens worden verzameld, hebt u recht op inzage, rectificatie en verwijdering van uw gegevens, evenals het recht om bezwaar te maken tegen de verzameling van uw gegevens. U kunt deze rechten uitoefenen door ons een e-mail te sturen, waarin u uw voor- en achternaam, adres en het onderwerp van uw correspondentie vermeldt.


U kunt uw klachten over het verzamelen en verwerken van uw persoonsgegevens richten aan de bevoegde toezichthoudende autoriteit.